A+ 100%A-

מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהסגירה

הבולסת חוקרת: כך הפכתי מנער לגבר

שבוע שעבר חבר ילדות שלי, שחף, הגיע לביקור מטעם עבודתו באזור מגוריי. כמובן שהחלטנו כמו בכל פעם לנצל את הביקור הזה למפגש בינינו, ואיפה אנחנו יכולים לקיים מפגש כזה אם לא במסעדת אל גאוצ'ו הכל כך אהובה עלינו? בימים בהם גרתי בחיפה הייתה לנו מסורת קבועה, כל שישי בצהריים נפגשנו פרלמנט של חברים במסעדת אל גאוצ'ו בחיפה. הפעם הלכנו על מסעדת אל גאוצ'ו בהרצליה, שם מעולם לא ביקרנו.

הגענו למסעדה, אני, יעל ושחף. כמובן שאני ושחף כל הדרך דיברנו ופנטזנו על נתחי הבשר שאנחנו הולכים "לטרוף". יעל בעיקר ניסתה להרגיע אותנו, כי כמו שאתם יודעים היא ובשר לא ממש חברים. את פנינו במסעדה בהרצליה קיבלה בחיוך פטריסיה, מנהלת המקום. מאותו רגע שזכינו לקבלת הפנים הזאת הבנו שהולך להיות ערב מוצלח במיוחד. המסעדה עצמה היא ההוכחה שגם בהרצליה יכולים להיות מקומות אותנטיים ולא הכל חייב להסתכם בהייטק.

לשולחננו הגיעה מלצרית בשם קלאודיה. החיוך והמבטא שלה כבש אותנו, באמת שכבר הרבה זמן לא זכינו לקבל כזה שירות נהדר במסעדה. קלאודיה הביאה תפריטים, אך לפני שמסרה לנו אותם, היא החליפה איתנו מספר משפטים. מהשיחה הקצרה היא כבר קלטה אותנו ואמרה לנו שאין לנו צורך בתפריטים, היא הסבירה שהיא יודעת בדיוק מה אנחנו רוצים והיא תדאג לפנק אותנו. שלושתנו אנשים מאוד קלילים ולכן החלטנו לסמוך עליה ולזרום.

תוך שניות ספורות התחיל לזרום לשולחן אוכל. זה התחיל עם אמפנדות של בשר והמשיך לאחר מכן עם צלחת של נקניקיות צ'וריסו וסלצ'יצ'ה. עוד לפני המנה העיקרית כבר היינו די מלאים, אז התחלנו להעלות מעט זיכרונות כדי לנוח טיפה. אני נזכרתי איך הפכתי מנער לגבר וסיפרתי ליעל ושחף את הסיפור.

הימים היו ימי סוף חורף שנת 1988. משפחתי החליטה שאני צריך לחגוג בר מצווה בכותל. הגענו לכותל משפחה גדולה ושם עליתי לתורה. חגיגת בר המצווה בכותל הייתה רק הספתח להפיכתי לגבר המושלם. אחרי בר המצווה בכותל שמנו פעמינו למסעדת אל גאוצ'ו בירושלים. ואנחנו משפחה גדולה של חובבי בשר, שחלק מטקס בר המצווה כולל חניכתו של העולה לתורה והכשרתו כאוכל בשר מוסמך.

הגענו למסעדת אל גאוצ'ו בירושלים ושם ערכו לי את הטקס. לשולחן הוזמנו כל סוגי הבשרים ואני נאלצתי לטעום מכולם. עשיתי פרצוף סובל, אבל כמובן שנהניתי מאוד, ובאותו היום הפכתי מנער לגבר. מאז הקרניבור בתוכי לא יכול לחזור לישון וכל בוקר שאני מתעורר אני חושב על מנת הבשר שאוכל בצהריים. המצחיק הוא ששחף סיפר לי שהוא עבר בדיוק את אותה בר מצווה בכותל וגם אותו הפכו מנער לגבר במסעדת אל גאוצ'ו בירושלים.

אחרי שהעלנו זיכרונות התיאבון שלנו חזר לפעום ולמזלנו בדיוק קלאודיה הגיעה עם מנות הבשר. היא הביאה לנו אנטריקוט פרימיום על עצם ופילה. אני ושחף אכלנו את נתחי הבשר בהנאה מרובה, תוך כדי חיוך. לא דיברנו על זה, אבל אני בטוח שהחיוך של שחף היה זהה לחיוך שלי. טעמו של הבשר הזכיר לנו את אותו יום בירושלים בו הפכנו לגברים.

קלאודיה השירותית והאדיבה לא התרשמה מהכמויות שאכלנו ולא הסכימה לוותר לנו על הקינוח. שלוש צלחות גדולות הגיעו לשולחן יחד עם שלוש כוסות קפה. פלאן, צלחת של צ'ורוס וקרפ ארגנטינאי ממולא בריבת חלב. למרות שהיינו "מפוצצים" לא הצלחנו להתאפק ותוך שתי דקות הקינוחים נעלמו.

הודינו לקלאודיה על השירות הנהדר שקיבלנו ממנה, באמת שלא כל יום אפשר להיתקל בכזה שירות במסעדה. אני ושחף הסתכלנו אחד על השני וסגרנו שאת בר המצווה של הבנים שלנו נערוך גם בכותל. לאחריה נערוך אירוע במסעדת אל גאוצ'ו ונהפוך אותם לגברים.