A+ 100%A-

מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהסגירה

על תזונה נכונה ובשר אדום

נכון, ישנם חלקים של הבשר שהם יותר שומניים (כמו האנטריקוט) אך ישנם חלקים רבים שהם רזים ותכולת השומן והשומן הרווי שלהם נמוכה אף משל עוף או הודו. חשוב לציין כי בארץ מגדלים בקר רזה אשר אחוזי השומן בו נמוכים בהרבה משל נתחי בקר במדינות אחרות (ארה"ב למשל). חלקים כמו: סינטה, פילה, שייטל, שריר, אוסובוקו ועוד הינם חלקים בהם יש פחות מ- 4.5 גרם שומן רווי וערכי הכולסטרול בהם נמוכים מאלו שבעוף.

"בשר אדום הוא פחות בריא" 
הבשר האדום הוא מקור עשיר לברזל, חלבונים, מינרלים וחומצא אלפא ליפואית. בנתח של בקר רזה יש כמות כפולה של ויטמין B12 מבנתח עוף או דג שהוא ויטמין חשוב למערכת הפיזיולוגית של האדם ומקורו הוא רק מן החי.

יחד עם זאת, כמו בכל דבר אחר, גם את הבשר יש לצרוך במידה כאשר ההמלצה היא עד 90 גרם בקר ליום בממוצע. בנוסף, חשוב לשלב את אכילת הבשר עם ירקות ובייחוד ברוקולי או כרובית.

"בשר אדום לא מומלץ לפעוטות"
הבקר עשיר ברכיבים התורמים להתפתחות תקינה והוא המקור הטוב ביותר לברזל, חלבונים ואבץ. את הבשר האדום ניתן ואף מומלץ לצרוך כבר מגיל חצי שנה, הגיל בו מתחילים טעימות מזון (כמובן בכמות קטנה - אין תינוק שמסוגל לאכול חצי קילו סטייק).

הבשר כמובן לא יכול לתרום לבריאותנו לבדו - תזונה בריאה ומאוזנת צריכה להיות מגוונת ומורכבת מכל אבות המזון. הקפידו על צריכה יומית של ירקות, פירות, פחמימות מלאות, חלבונים וכמובן בשר.


ותהיו לנו בריאים!

שיפודי אנטריקוט